Google Merchant Center – Yanlış Beyan

Google Merchant Center – Yanlış Beyan

Günümüzde, çevrimiçi alışverişin artmasıyla birlikte, Google Merchant Center gibi platformlar son derece önemli hale geldi.
“Next” sürümü ile Google Merchant Center maalesef işleri biraz daha zorlaştırdı diyebiliriz.
Maalesef diyorum ama bunlar aslında satıcı ile müşteri arasındaki uyuşmazlığın ve güvensizliğin önüne geçmek için atılan adımlardır. İşte bu adımlardan birine uymayan satıcı Yanlış Beyan sorunu almakta. Yanlış beyanlar yapmak veya hatalı bilgiler sağlamak, işletmeler için ciddi sonuçlar doğurabilir. Bu yazıda, Google Merchant Center’da yanlış beyanlar ve çözüm yolları incelenecek.

Google Merchant Center, işletmelere ürünlerini Google Arama sonuçlarına, Google Shopping’e eklemelerine imkan tanır. Yanlış beyanlar, bu platformda sağlanan ürün bilgilerinde doğru olmayan veya yanıltıcı bilgilerin bulunması durumunu ifade eder.

Google Merchant Center Yanlış Beyan Sorunu

Yanlış beyanın ortaya çıkma sebeplerinden bazıları şunlardır:

  1. Fiyat Hataları: Ürün fiyatlarının doğru olmayan şekilde listelenmesi veya güncellenmemesi.
  2. Stok Sorunları: Ürünlerin mevcudiyeti hakkında yanıltıcı bilgiler sağlanması.
  3. Ürün Açıklamaları: Ürün açıklamalarında yanlış veya eksik bilgilerin bulunması.
  4. İşletme Adı: Panelde belirtilen işletme ismi ile site domaini bir birinden çok farklı olması.
  5. Görsel Uyumsuzluk: Ürün görsellerinin gerçeği yansıtmaması veya uygun olmaması.
  6. İletişim Bilgileri: Panelde yazdığınız iletişim bilgilerle sitedeki bilgilerin uymaması.
  7. Kırık Linkler: Sitenizde kırık linkler olmayacak. Yani 404 – Sayfa Bulunamadı şeklinde hata alınan linkler olmayacak.
  8. Çerez Yönetimi: Sitenizde çerez yönetim paneli mutlaka olacak.
  9. SSL: Sitenin güvenlik sertifikasını içermeli ve tüm linkler HTTPS protokolüne yönlendirilmelidir.
  10. Gönderim ve İade Politikası: Gönderileriniz mutlaka ücretsiz ve iade hakkı olması zorunlu değil. Ama bu Merchant Center panelinde aynıyla sitedeki gibi olması zorunludur.

Sonuç ve Çözüm

Google Merchant Center, işletmeler için etkili bir çevrimiçi pazarlama aracı olabilir, ancak yanlış beyanlar gibi sorunlarla karşılaşılabilmektedir. Yukarıda listelenen yanlış beyanların çözümü, doğru ve güncel veri sağlamak, düzenli kontroller yapmak, doğru ürün görselleri kullanmak ve müşteri iletişimini sağlamak gibi adımları içerir. Bu adımların düzenli olarak uygulanması, işletmelerin Google Merchant Center’da başarılı olmalarını sağlayacaktır.

NOT: Yanlış beyan aldığınız hesabınızı hemen incelemeye göndermeyin. Zira yukarıda bahsini ettiğimiz hataları düzeltmediyseniz tekrar yanlış beyan alma sonucunuz yüksek olacak.

Konuyla ilgili halen çözüme kavuşturamadığınız hesabınız varsa bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Kaynaklar:
Google Merchant Center
hamzaerol.com.tr
faruktoprak.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir